Samorządowe Przedszkole Publiczne nr 4 w Sanoku jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.30 do 16.00. Funkcjonowanie naszego przedszkola oparte jest na ramowym rozkładzie dnia, który zgodny jest z zapisami podstawy programowej wychowania przedszkolnego, która ustala, że pobyt dzieci w placówce powinien być podzielony na pięć części. Według tej konstrukcji:
- co najmniej jedna piąta pobytu dziecka w przedszkolu powinna być przeznaczona na dowolną zabawę dziecka, podczas której dzieci mogą bawić się w dowolny sposób, przy dyskretnym udziale nauczyciela,
- co najmniej jedną piątą czasu dzieci powinny spędzać w ruchu, np. w ogrodzie, na boisku, w parku, gdzie mogą być organizowane zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, spacery,
- jedna piąta pobytu dziecka przeznaczona jest na zajęcia dydaktyczne,
- natomiast pozostałe dwie piąte pobytu wychowanków w przedszkolu nauczyciel może zagospodarować dowolnie np. organizując czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne.
Ramowy rozkład dnia dostosowany jest do grupy wiekowej w przedszkolu. Plan dnia ma też na uwadze czynności higieniczno-porządkowe, wymagania zdrowotne wychowanków oraz jest dostosowany do założeń programowych przedszkola. Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza organizowana jest odpowiednio do potrzeb dzieci i prowadzona na podstawie przyjętego programu wychowania przedszkolnego dostosowanego do podstawy programowej.
Dzieci młodsze
630 – 815
Zabawy swobodne wynikające z potrzeb i inwencji dzieci. Zabawy tematyczne, wspomagające rozwój psychofizyczny, emocjonalny i społeczny dziecka dostosowany do jego indywidualnych potrzeb. Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze (indywidualne i grupowe) oraz rozwijające uzdolnienia dziecka. Obserwacja zachowań dzieci w czasie zabaw
815 – 830
Ćwiczenia poranne. Czynności higieniczno – samoobsługowe
830 – 900
Śniadanie
900 – 1110
Zajęcia dydaktyczne wynikające z realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Zabawy aktywizujące oraz badawcze, zajęcia rozwijające uzdolnienia artystyczne. Gry i zabawy ruchowe. Zajęcia muzyczno-taneczne, czytelniczo-literackie. Zajęcia na świeżym powietrzu, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery i wycieczki, obserwacje przyrody. Zabawy w sali
1110 – 1130
Czynności samoobsługowe i higieniczne
1130 – 1200
Obiad
1200 – 1400
Leżakowanie
1400 – 1405
Czynności higieniczno-samoobsługowe
1405 – 1420
Podwieczorek
1420– 1600
Zabawy indywidualne i grupowe w sali. Zajęcia wynikające z potrzeb i zainteresowań dzieci
Dzieci starsze
6.30-8.15
Zabawy swobodne wynikające z potrzeb i inwencji dzieci. Zabawy tematyczne, wspomagające rozwój psychofizyczny, emocjonalny i społeczny dziecka dostosowany do jego indywidualnych potrzeb. Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze (indywidualne i grupowe) oraz rozwijające uzdolnienia dziecka. Obserwacja zachowań dzieci w czasie zabaw
8.15-8.30
Ćwiczenia poranne. Czynności higieniczno-samoobsługowe
8.30-9.00
Śniadanie
9.00-11.10
Zajęcia dydaktyczne wynikające z realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Zabawy aktywizujące oraz badawcze, zajęcia rozwijające uzdolnienia artystyczne. Gry i zabawy ruchowe. Zajęcia muzyczno-taneczne, czytelniczo-literackie. Zajęcia na świeżym powietrzu, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery i wycieczki, obserwacje przyrody. Zabawy w sali
11.10-11.30
Czynności samoobsługowe i higieniczne
11.30-12.00
Obiad
12.00-12.20
Zajęcia czytelniczo-literackie (słuchanie bajek z książek i płyt CD)
12.20-13.50
Gry i zabawy ruchowe wspomagające rozwój fizyczny dzieci w ogrodzie przedszkolnym lub sali. Zabawy aktywizujące, badawcze, rozwijające zainteresowania otaczającym światem. Przygotowanie dzieci do udziału w imprezach artystycznych i okolicznościowych. Praca wyrównawcza z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zajęcia relaksacyjne oraz inne wynikające z potrzeb dzieci
13.50-14.00
Czynności higieniczno-samoobsługowe
14.00-14.15
Podwieczorek
14.15-16.00
Zabawy indywidualne i grupowe w sali. Zajęcia wynikające z potrzeb i zainteresowań dzieci