Jadłospis

Jadłospis dekadowy

Od 13.07.2020 do 24.07.2020

data
śniadanie II śniadanie obiad podwieczorek alergeny
13.07 Chleb wieloziarnisty z masłem, szynka, pomidor, herata arbuz Krem z brokułów z groszkiem ptysiowym, naleśniki z serem i dżemem, polewa owocowa, kompot Kanapka z masłem, jajkiem, ogórkiem szczypiorkiem, herbata gluten, mleko,seler, jajko, cytrusy
14.07 Zupa mleczna z płatkami owsianymi, bułka z masłem, serek śmietankowy. jabłko Zupa kapuśniak, sznycel, ziemniaki młode, mizeria, kompot Galaretka z bitą śmietaną i owocami. gluten, mleko,         

seler, jajko, cytrusy

15.07 Chleb wieloziarnisty z masłem, sałatka wielowarzywna, szynka, herbata Mus owocowy Zupa krupnik, makaron z kurczakiem, brokułem i serem feta, kompot Ciasto drożdżowe z rabarbarem, herbata gluten, mleko, seler, jajko, cytrusy
16.07 Zupa mleczna z płatkami kukurydzianymi, bułka z masłem i miodem, kawa brzoskwinia Zupa krem z zielonego groszku, bitki w sosie własnym ,kasza, sałata ze śmietaną, kompot Wafelek malinowy, soczek multiwitamina gluten, mleko, seler, jajko, cytrusy
17.07 Chleb wieloziarnisty z masłem, ser żółty, mix warzyw, kawa jabłko Zupa rosołowa z zacierką, ryba panierowana, ziemniaki młode, surówka z kapusty pekińskiej, kompot Jogurt naturalny z owocami sezonowymi. gluten, mleko, seler, jajko, cytrusy,
20.07        Bułka dyniowa, szynka drobiowa, mix warzyw, kawa banan Zupa z soczewicy, racuchy drożdżowe, polewa owocowa, kompot Chałka z masłem, mleko gluten, mleko, seler, jaja cytrusy
21.07 Chleb z masłem, twarożek ze szczypiorkiem, pomidor, herbata arbuz Zupa selerowa, kurczak w sosie słodko-kwaśnym, ryż, sałatka grecka, kompot Zupa mleczna z płatkami owsianymi i rodzynkami. gluten, mleko, seler, jaja cytrusy,
22.07 Chleb wieloziarnisty, szynka drobiowa, mix sałat, kakao brzoskwinia Zupa jarzynowa zabielana, gryczanki mięsno-pieczarkowe, surówka z kapusty i ogórka, kompot Muffinki (wypiek własny) herbata gluten, mleko, seler, jajko, cytrusy
23.07 Zupa mleczna z makaronem, bułka dyniowa z masłem, pasta z jajek i szczypiorku. morele Zupa marchewkowa, kotlet drobiowy, ziemniaki, fasolka szparagowa, kompot Koktajl arbuzowo- bananowy, herbatnik gluten, mleko, seler, jajko, cytrusy
24.07 Chleb z masłem, pasta z ryby, ogórek, kiełki, kawa Mus owocowy Zupa barszcz z jajkiem, leczo wielowarzywne z kiełbasą, ziemniaki, kompot Wafle ryżowe z dżemem, herbata gluten, mleko, seler, jajko, cytrusy, ryba

Zastrzegam  drobne zmiany w Jadłospisie

Kamila Wojtowicz – Intendent

Żywienie dzieci:

Unikamy błędów żywieniowych

Oto kilka wskazówek, które pozwalają nam uniknąć błędów w żywieniu dzieci w naszym przedszkolu. Kierując się nimi zapewniamy przedszkolakowi jeszcze zdrowsze posiłki na co dzień.

• W codziennym jadłospisie dziecka (w równych odstępach czasu) zaplanowane jest 4 posiłki (wśród nich przynajmniej jeden ciepły).

• Pamiętamy, aby w głównych posiłkach, takich jak: pierwsze śniadanie i  obiad znalazło się źródło pełnowartościowego białka, np. wędlina, mięso, ryba, jajko lub produkt mleczny (ser żółty, twaróg, jogurt naturalny lub kefir).

• W posiłkach uzupełniających (drugie śniadanie, podwieczorek) uwzględniamy przetwory mleczne oraz dodatki warzywne i owocowe.

• Podajemy dzieciom dużo produktów zbożowych, takich jak: grube kasze, płatki (nie tylko kukurydziane), oraz ciemne pieczywo – to doskonałe źródło błonnika pokarmowego!

• Unikamy podawania słodyczy i wysokokalorycznych przekąsek (np. chipsy, paluszki, ciasteczka)

• Ograniczone ilości słodyczy podajemy dzieciom po posiłku głównym, na podwieczorek.

• Unikamy potraw smażonych w głębokim tłuszczu, wybieramy  raczej potrawy gotowane i duszone i pieczone.

• Do posiłków smażonych i duszonych używamy oleju rzepakowego lub frytury, a do surówek i sałatek oleju słonecznikowego lub sojowego.

• Ograniczamy sól – do przygotowywanych potraw dodajemy zioła i delikatne przyprawy.

• W diecie dziecka unikamy słodkich napojów gazowanych i żywności typu fast-food, takiej jak: frytki, hamburgery, cheesburgery, pizza.

• Jeśli dziecko ma jakieś alergie pokarmowe, starannie planujemy menu, aby eliminacja produktów alergizujących nie skutkowała niedoborami składników odżywczych (stosujemy zamienniki) . Dzieci do obiadu zawsze dostają kompot, a w ciągu dnia wodę mineralną niegazowaną.

• Żywienie dziecka jest urozmaicone z wykorzystaniem różnych produktów z każdej z podstawowych grup. W codziennej diecie znajdują się: produkty zbożowe i ziemniaki; warzywa i owoce; mleko i produkty mleczne; mięso, wędliny, ryby i jaja; tłuszcze; nasiona strączkowe .